Handelsbetingeler
Nedenstående handelsbetingelser og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra LeNoir.dk

Priser
Alle priser er inkl. Moms og i Danske Kroner

 

Bestilling

  • Vælg din ønskede varer
  • Læg i kurven
  • Gå til kasse
  • Indtast personlige oplysninger, samt ønskede leveringsmulighed
  • Indtast betalingsoplysninger og angiv ordre

Betaling
Vi modtager følgende betalingskort:

  • Visa
  • Mastercard
  • Lokalt udstedte kort

Vi modtager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort når vareren afsendes. 

Transport og levering
Varerne sendes i Danmark med GLS og Postnord til nærmeste pakkeshop.
Bestil inden kl. 12.00 og vi sender din varer samme dag, medmindre der er tale om en bestillingsvarer.

Vi klargøre og pakker din ordre så hurtigt vi kan, og levere din vare indenfor 1-3 hverdage. .
Le Noir tilbyder fri fragt ved køb over 500 kr. Ved køb under 500 kr. pålægges fragt 49 kr.

 

Køb og afhent i butikken
Du kan til enhver tid bestille dine varer online, og hente dem hos os i butikken.
Husk dog at medbringe din ordrebekræftelse, da dette er din kvittering for dit køb. 

 

Fortrydelsesret
Lenoir.dk tilbyder 14 dages fortrydelsesret til forbrugere, gældende fra den dag du modtager dine varer.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen sende en mail og give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb til kunderservice@lenoir.dk og gerne benytte returformularen, som du finder HER 

Eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde dit køb, ved at nægte modtagelse af varen, uden at give os besked herom. Hvis du nægter modtagelse af varen, vil fragtbeløbet blive fratrukket i dit tilgodehavende af den pågældende vare/varer som sendes retur til os. 

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Du hæfter selv for omkostningerne ved returnering, samt for eventuelle skader under transporten.
Du har 14 dage til at sende pakken retur til os, fra den dag du har givet os besked om, at du ønsker at returnere varen.

 

Varens stand ved returnering
ALLE labels skal være originale og intakte, hvis du vil være sikker på at kunne få det fulde beløb retur. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Returnering eller ombytning i butikken
Du har også mulighed for at returnere eller ombytte din varer direkte i vores fysiske butik.
Husk at medbringe din ordreseddel, da denne gælder som din kvittering for købet.

 

Vigtig information ved returnering
Varen skal være i forsvarlig indpakning, så den ikke kan beskadiges under transport. Skoæsker kan ikke bruges som forsendelseskasser, men skal pakkes ind i en pose eller en større kasse.

Der afhentes IKKE pakker, som ikke er sendt direkte til nedenstående adresse. Ordre bestilt af dig som kunde, som ikke afhentes i tide på det ønskede afhentningssted, betragtes ikke som en returnering.
Varen må ikke sendes anbefalet eller ved efterkrav.

 

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 Varen sendes til:
 Le Noir Aps
 Gothersgade 19
 7000 Fredericia 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
Personoplysningerne registreres hos Le Noir ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 
Den dataansvarlige på lenoir.dk er Le Noir ApS. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@lenoir.dk 

 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr  

 

Alle varer skal sendes til:
Le Noir Aps
Gothersgade 19
7000 Fredericia

Kundeservice
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du er i tvivl om størrelse, pasform, farver mm.
Vi bestræber os på, at give dig den samme gode service via webshoppen som i den fysiske butik.
Du kan kontakte os på kundeservice@lenoir.dk åbningstiden er imellem kl. 10-16 og du kan forvente svar
inden for højst 48 timer. 
Du er også velkommen til at ringe til os på tlf. 24 97 67 38. Vi svarer altid på tlf. i butikkens åbningstid, men vi tager højde for
at vi kan have travlt i butikken.